Buscar este blog

 exemples reals de com la combinació de Realitat Virtual (RV) amb Intel·ligència Artificial (IA) està sent aplicada avui dia, que podrien servir com inspiració per a la visió de NCFCCCD i RobotiaAvatars:


Educació:
  • Minecraft: Education Edition: En col·laboració amb Microsoft, aquest joc utilitza RV per permetre als estudiants construir i explorar mons mentre aprenen conceptes de ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques (STEAM). L'IA ajuda a crear experiències educatives a mesura i pot detectar i respondre a les accions dels estudiants per reforçar l'aprenentatge.
  • ZSpace: Aquesta tecnologia combina RV amb una pluma de seguiment 3D per permetre als estudiants interactuar amb objectes digitals en 3D. L'IA pot analitzar com interactuen per adaptar el contingut educatiu, similar al que podria fer RobotiaAvatars.

Medicina:
  • Augmedics: Aquesta empresa ha desenvolupat un sistema de RV per cirurgia guiada per IA, on els cirurgians poden veure imatges de tomografia computada superposades al pacient en temps real, millorant la precisió quirúrgica.
  • VRpatients: Ofereix simulacions de casos clínics en RV on els metges en formació poden practicar diagnòstics i tractaments, amb IA que ajusta l'escenari segons les decisions del metge.

Entrenament Industrial:
  • BP's Virtual Reality Safety Training: BP utilitza RV per entrenar els seus treballadors en situacions de seguretat en plataformes petrolieres, amb IA que analitza les respostes i decisions dels treballadors per personalitzar l'entrenament.

Teràpia i Rehabilitació:
  • BehaVR: Combina teràpia cognitivo-conductual amb RV per tractar condicions com l'ansietat o el dolor crònic, amb IA que ajusta les sessions terapèutiques basant-se en la reacció del pacient.

Entreteniment i Cultura:
  • The VOID: Ofereix experiències de RV immersiva on els usuaris poden entrar en mons de pel·lícules com "Star Wars" o "Jumanji", amb IA que pot modificar l'entorn o els personatges segons les interaccions dels jugadors.
  • Museus: Alguns museus com el Museu Britànic han experimentat amb RV per oferir visites virtuals, amb IA que pot respondre a preguntes o oferir informació contextual basada en on l'usuari està mirant.

Disseny i Arquitectura:
  • IrisVR: Permet als arquitectes i dissenyadors veure i caminar pels seus projectes en RV, amb IA que pot suggerir millores de disseny basades en principis d'ergonomia o eficiència energètica.

Col·laboració Virtual:
  • Microsoft Mesh: Aquesta plataforma permet reunions i col·laboracions en RV, on els avatars poden ser controlats per IA per millorar la comunicació no verbal o assegurar que tots els participants tenen la mateixa experiència visual.

Aquests exemples mostren com la RV i la IA estan fusionant-se per crear experiències educatives, terapèutiques, de formació, i d'entreteniment més interactives, personalitzades i efectives. En el context de NCFCCCD i RobotiaAvatars, aquestes tecnologies podrien unir-se per oferir un sistema educatiu global on l'aprenentatge és tan personalitzat i immersiu com les necessitats de cada estudiant.

Buscar este blog