Martí Teixidó, doncs, va ser part d'un període clau en l'educació catalana, especialment en un centre com l'Escola Activa, conegut per la seva filosofia progressista en educació. Aquí tens algunes característiques i mètodes pedagògics que podrien haver estat destacats durant el temps que va ser mestre allà:
- Educació Centrada en l'Alumne: L'Escola Activa probablement va destacar per prioritzar les necessitats, interessos i ritmes d'aprenentatge dels estudiants. Això inclou mètodes com l'aprenentatge basat en projectes o l'aprenentatge basat en la investigació, on els estudiants tenen un paper actiu en la seva educació.
- Mètodes Actius d'Aprenentatge: En lloc de l'aprenentatge passiu, es podrien haver utilitzat tècniques que fomenten la participació activa, com discussions en grup, treball en equip, i activitats pràctiques.
- Aprendizaje por la Experiencia: La idea que els estudiants aprenen millor a través de l'experimentació i de l'aplicació pràctica del coneixement. Això podria haver inclòs sortides educatives, experiments científics, o projectes de comunitat.
- Diversitat Metodològica: La combinació de diversos enfocaments pedagògics per adaptar-se a les diferents formes d'aprendre dels estudiants, possiblement incloent elements de l'educació Montessori, Freinet, o altres filosofies que promouen la llibertat, la creativitat i la responsabilitat dels estudiants.
- Educació Integral: No només enfocant-se en l'aprenentatge acadèmic sinó també en el desenvolupament personal i social de l'alumne, amb atenció a l'educació física, artística, i emocional.
Martí Teixidó, en aquest context, hauria contribuït a l'evolució d'aquests mètodes, potser innovant o adaptant pràctiques pedagògiques per millorar l'educació de les generacions que va ensenyar.