Buscar este blog

 MCM amb Mediació Educadora (Emocional i Racional):

  1. Anàlisi de Notícies:
    • Activitat: Els estudiants reben articles de notícies (des de diaris, revistes, o notícies en línia) sobre un tema actual. El mestre guia una discussió on es distingeix entre denotació (els fets) i connotació (el to, el biaix, l'efecte emocional).
    • Objectiu: Aprenentatge crític dels mitjans, desenvolupament de l'empatia i comprensió de com les emocions poden influir en la percepció de la informació.
  2. Projecte de Resolució de Conflictes:
    • Activitat: Crear un escenari de conflicte en l'aula o escollir un conflicte de notícies. Els estudiants treballen en grups per analitzar racionalment el problema i després exploren les emocions implicades per arribar a una solució que tingui en compte ambdós aspectes.
    • Objectiu: Fomentar la intel·ligència emocional juntament amb l'anàlisi racional per a la resolució de conflictes.

Professor Tutor Interdisciplinari:
  1. Projecte d'Investigació Interdisciplinària:
    • Activitat: Un projecte sobre el canvi climàtic podria requerir coneixements de biologia, geografia, història, i anglès per investigar solucions globals i comunicar-les. El professor tutor coordina, però es poden fer sessions especialitzades amb professors d'altres matèries per a parts específiques del projecte.
    • Objectiu: Aprendre a integrar coneixements de diverses disciplines en un context real, desenvolupant habilitats de recerca, col·laboració, i comunicació.
  2. Dia de l'Explorador Científic:
    • Activitat: Organitzar un dia on els estudiants exploren temes científics (per exemple, la fotosíntesi) a través de diverses perspectives: artística (dibuixant el procés), literària (escriure una història sobre plantes), i científica (experimentar amb plantes). El tutor interdisciplinari pot coordinar, però experts en art, literatura, i ciències poden intervenir.
    • Objectiu: Mostrar com la ciència està interconnectada amb altres disciplines, fomentant una comprensió més holística del món.
  3. Clubs i Grups de Treball:
    • Activitat: Crear clubs temàtics on els estudiants poden explorar interessos que no es centren estrictament en una matèria escolar (com un club de cine on es discuteixen pel·lícules des de perspectives històriques, culturals, i tècniques). El tutor pot coordinar aquestes activitats, cridant a professors especialistes quan calgui.
    • Objectiu: Promoure l'aprenentatge autònom, la col·laboració, i l'interès en l'aprenentatge continu fora del currículum estàndard.

Aquests exemples mostren com els professors poden utilitzar estratègies inclusives i interdisciplinàries per enriquir l'educació, adaptant-se a les necessitats individuals dels estudiants i fomentant una comprensió més profunda i integral del món.

Buscar este blog